Vilkår og betingelser

1. Bestilling fra Flight Simulator ApS
1.1 Når du som køber afgiver en bestilling hos Flight Simulator ApS, indgår køberen en aftale med sælgeren:
Flight Simulator ApS
Borgmestervangen 11
2200 København N
CVR: 45281590
1.1.1 Når køberen indgår en aftale med sælgeren, accepterer køberen også disse vilkår og betingelser, som køberen bedes læse grundigt igennem, før oplevelser bestilles.

1.2 Aftalen indgås på dansk.
1.2.1 En bestilling er først gennemført, når sælgeren har sendt en bookingbekræftelse med et booking-ID til køberen.
1.2.2 Når køberen har afgivet en bestilling, modtager køberen en kvittering, som er en gengivelse af den afgivne bestilling. Kvitteringen er ikke en bekræftelse på, at bestillingen er behandlet, eller at der er indgået en købsaftale.
1.2.3 Det er køberens ansvar at kontrollere, om bookingbekræftelsen – aktivitet, antal deltagere, dato og tidspunkt – stemmer overens med det, der er bestilt. Hvis dette ikke er tilfældet, skal køberen hurtigst muligt – og senest 24 timer efter modtagelsen af bookingbekræftelsen – kontakte sælgeren skriftligt via e-mail, så ordren kan blive rettet.
1.2.4 Sælgeren er aldrig ansvarlig for eventuelle økonomiske omkostninger, som køberen måtte pådrage sig i forbindelse med arrangementet hos sælgeren, herunder, men ikke begrænset til, transportomkostninger, restaurantreservationer osv.

2. Gyldighed
2.1 Sælgeren gør opmærksom på, at en booking ikke er endelig, før sælgeren har sendt en bookingbekræftelse. Bookinger af oplevelser m.m. er kun gyldige for den dato og det tidspunkt, der er angivet på bookingbekræftelsen.
2.2 Sælgeren forbeholder sig retten til at bede køberen fremvise en gyldig bookingbekræftelse ved ankomst.
2.3 Gavekort er gyldige i 2 år fra udstedelsesdatoen i overensstemmelse med dansk rets almindelige forældelsesregler.

3. Levering
3.1 Når købet af en oplevelse og/eller et gavekort er bekræftet af sælgeren via hjemmesiden, sendes bookingbekræftelsen og/eller gavekortet via e-mail til køberen. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter eller refunderes.

4. Tab af gavekort
4.1 Hvis køberens gavekort mistes, kan et nyt anmodes om ved at kontakte sælgeren personligt via e-mail. Det er dog en forudsætning, at køberen kan fremvise en gyldig legitimation samt oplyse korrekt information om telefonnummer og e-mailadresse, som blev angivet ved købet.

5. Priser og betaling
5.1 Alle priser vises i danske kroner. Priserne er inkl. moms.
5.2 De priser, der er angivet på fly-one.dk, er gældende på købstidspunktet. Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre priser, men dette påvirker naturligvis ikke ordrer, der allerede er accepteret ved fremsendelse af bookingbekræftelse.
5.3 Den samlede pris, som køberen accepterer ved bestilling, er det beløb, som sælgeren vil opkræve fra den betalingskortoplysning, der er angivet ved bookingbekræftelsen.
5.4 På fly-one.dk kan køberen betale med følgende betalingskort: Visa/Dankort og Mastercard.
5.4.1 Transaktionsgebyrer oplyses før købet og overstiger ikke de satser, der er fastsat af Nets.
5.4.2 Når køberen afgiver en bestilling, vil det anvendte betalingskort blive autoriseret. Hvis kortet ikke bliver autoriseret, vil køberen modtage en besked på skærmen om, at autorisationen mislykkedes, og derefter blive bedt om at vælge en anden betalingsmetode.
5.4.3 Fuld forudbetaling gælder for ordrer, der afgives via sælgerens hjemmeside fly-one.dk.
5.5 Hvis køberen afgiver en bestilling telefonisk eller via e-mail gennem sælgerens bookingsafdeling, vil køberen blive opkrævet det fulde beløb senest 2 uger (14 dage) før datoen for det bookede arrangement.
5.5.1 Hvis der er mindre end 2 uger fra bestillingstidspunktet til afholdelsesdatoen, opkræves køberen fuld betaling ved bestilling.
5.6
En faktura udstedes efter køberens anmodning på ethvert tidspunkt før arrangementet. Køberen skal betale fakturaen inden for 7 dage fra udstedelsesdatoen, men senest på arrangementsdatoen. Der opkræves ikke faktureringsgebyr.

6. Annullering og fortrydelsesret
6.1 Følgende betingelser for annullering er formuleret i overensstemmelse med § 18, stk. 2, nr. 12 i den danske forbrugeraftalelov. Ifølge det underliggende EU-direktiv omfatter begrebet “fritidstilbud” i § 18, stk. 2, nr. 12 blandt andet reservationer til kulturelle begivenheder såsom koncerter og teaterforestillinger. Det betyder, at Flight Simulator ApS, som sælger af live-kulturelle begivenheder, ikke er forpligtet til at tilbyde en fortrydelsesret. Ikke desto mindre ønsker sælgeren at imødekomme vores kunder og har derfor formuleret følgende rammer for fortrydelsesretten.
6.2 Annullering betyder, at køberen helt eller delvist aflyser eller foretager en lignende ændring af de aftalte tjenester. Annullering af en begivenhed skal ske skriftligt via e-mail.
6.3 Køberen kan annullere sit køb og aflyse sin booking gratis op til 2 uger (14 dage) før datoen for den bookede begivenhed. Herefter er købet bindende.

7. Ændring af afviklingsdato
7.1 Anmodninger om at flytte en booking til en ny dato skal altid ske skriftligt til sælgeren via e-mail.
7.2 Op til 2 uger (14 dage) før den bookede begivenhed kan køberen anmode om at få flyttet sin booking til en ny dato uden gebyr.
7.3 Når der er mindre end 2 uger (13 dage) tilbage til afviklingen af den bookede begivenhed, kan køberen stadig ændre datoen, men mod et gebyr. Gebyret dækker administration, planlagt personale og eventuelt tab af salgsmuligheder. Gebyret er 15% af det samlede købsbeløb.
7.4 Sælgeren kan aldrig garantere, at den nye ønskede afviklingsdato og tidspunkt er tilgængeligt.
7.4.1 Overførslen er også underlagt, at betalingsbetingelserne og forfaldsdatoen for den oprindelige booking overholdes.
7.4.2 Bookingen forbliver bundet af vilkårene og betingelserne fra den oprindelige booking.
7.4.3 Muligheden for at ændre afviklingsdatoen gælder kun selve datoen og ikke antallet af deltagere eller det bookede produkt.
7.5 Når der er mindre end 24 timer til den bookede begivenhed, kan køberen ikke længere ændre datoen.

8. Ændring eller annullering af ordre fra sælgeren
8.1 Uden at være forpligtet til at betale kompensation eller dække køberens omkostninger har sælgeren ret til at annullere et køb i følgende situationer:
 • Hvis der er opstået en utilsigtet fejl på fly-one.dk, såsom en betalingsfejl.
 • Hvis køberen ikke har betalt rettidigt, eller hvis køberens betalingsoplysninger ikke kan verificeres eller er forkerte.
 • Hvis sælgeren har mistanke om, at en ordre er afgivet i ond tro eller i forbindelse med ulovlige aktiviteter.
8.2 Sælgeren kan annullere et køb som følge af interne forhold, såsom personalets sygdom eller tekniske fejl på udstyr. Sælgeren vil forsøge at tilbyde køberen en ny afviklingsdato, et andet arrangement eller et tilsvarende produkt. Hvis dette ikke er muligt, er sælgeren forpligtet til at refundere det fulde beløb for den købte service uden yderligere omkostninger for køberen.
8.2.1 Sælgeren er forpligtet til at informere køberen så hurtigt som muligt i tilfælde af ovenstående omstændigheder.
8.2.2 Punkt 9.2 er begrænset til annullering som følge af interne omstændigheder hos sælgeren. Læs om ændringer eller annulleringer som følge af eksterne omstændigheder i punkt 14, 15 og 16.

9. Reklamationer
9.1 Reklamationer skal indgives skriftligt og være sælgeren i hænde senest 8 dage efter afviklingsdatoen. Henvendelser skal ske via e-mail, hvor alle henvendelser vil blive besvaret inden for 5 arbejdsdage.

10. Tvister
10.1 Enhver tvist vedrørende køb fra Flight Simulator ApS er underlagt dansk lovgivning og de danske domstole, medmindre obligatorisk lovgivning foreskriver andet.

11. Markedsføring
11.1 Sælgeren har ret til at inkludere kunder på referencelister til markedsføringsformål. Samtykke til dette gives ved accept af vilkår og betingelser. Køberens samtykke kan til enhver tid trækkes tilbage ved skriftlig meddelelse til sælgeren.

12. Behandling af persondata
12.1 Sælgeren respekterer køberens privatliv og behandler naturligvis personoplysninger i overensstemmelse med den gældende lovgivning.

13. Reservationer
13.1 Sælgeren forbeholder sig følgende rettigheder:
 • Vi forbeholder os retten til at lave prisfejl og til at annullere produkter og arrangementer.
 • Forbehold for trykfejl og/eller systemfejl genereret af bookingsystemet.
 • Vi forbeholder os retten til at afvise hold/individuelle deltagere, hvis Flight Simulator’s medarbejdere vurderer, at deltagerne er synligt berusede.
 • Vi forbeholder os retten til at afvise hold/individuelle deltagere, hvis de ankommer mere end 15 minutter senere end den reserverede tid.
 • Forbehold for at afvise hold/individuelle deltagere, hvis deres deltagelse i arrangementet er i strid med myndighedernes løbende håndtering af COVID-19, såsom, men ikke begrænset til, kravet om at fremvise et corona-pas

14. Umulighed
14.1 Umulighed, i en juridisk sammenhæng, er et begreb for tilfælde, hvor en forpligtelse ikke kan realiseres, f.eks. på grund af juridiske forbud eller praktisk umulighed.
14.1.1 Køberens ret til økonomisk tilbagebetaling af den købte service fra sælgeren bortfalder, hvis sælgeren ikke kan opfylde det aftalte arrangement mellem parterne (køber og sælger) på grund af umulighed. Umulighed inkluderer, men er ikke begrænset til, det faktum, at arrangementet ikke kan realiseres på en given lokation. Dette kunne f.eks. være Christiansborg Slot, hvis det uventet lukkes på grund af officielle begivenheder.
14.1.2 Umulighed inkluderer også, men er ikke begrænset til, det faktum, at arrangementet ikke kan forsvares sundhedsmæssigt eller ikke lovligt kan afholdes på grund af COVID-19.
14.1.3 Sælgeren vil tilbyde køberen en ny afviklingsdato eller en anden ordning i tilfælde af umulighed som beskrevet i punkt 15.1 og 15.1.1.

15. Force Majeure
15.1 Force Majeure er defineret i den juridiske ordbog som en “[…] ekstern omstændighed, som det på forhånd er klart, at mennesker ikke kan forhindre […].”
15.1.1 Køberens ret til økonomisk tilbagebetaling af den købte service fra sælgeren bortfalder, hvis sælgeren ikke er i stand til at opfylde det aftalte arrangement mellem parterne (køber og sælger) som følge af Force Majeure, herunder, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, oversvømmelser, brand, krig, terrorisme, strømafbrydelser, sygdomsudbrud, epidemier eller pandemier.
15.1.2 Sælgeren er forpligtet til at informere køberen så hurtigt som muligt i tilfælde af Force Majeure.
15.1.3 Sælgeren vil bestræbe sig på, men er ikke forpligtet til, at tilbyde køberen en ny afviklingsdato eller et andet arrangement.